ERZURUM YEDİGÖLLER


Ülkemizde birden fazla göllerin sıralandığı bölgelere genelde yedigöller ismi verilmesi yaygındır.Bolu Yedigöller, İspir Yedigöller gibi.

Birbirine yakın alanlarda sıralanan göllerin biri de Erzurum Uzundere sınırları içinde Tortum Gölü yakınlarında yer alan göllerdir.


Tortum Şelalesinin Kuzeybatısında Artvin yolu üzerinde Ulubağ Köyünde Tortum Gölünün yeraltı sularının birikmesiyle irili ufaklı göller oluşmuştur.Bu yöre Yedigöller diye adlandırılır. Bunlardan en büyüğünün etrafında alabalık yetiştirme yerleri ve lokantalar bulunmaktadır. Göllerin etrafı piknik amaçlı kullanılmaktadır. Yöre özellikle yerli turistlerin gözdesi durumundadır. Sessiz sakin bir gün geçirmek, başta alabalık olmak üzere bir şeyler yemek ve içmek için oldukça ideal yerlerdendir.



Erzurum’a yaklaşık 100 kilometre uzaklıktaki Uzundere ilçesinde bulunan Tortum Şelalesi’nin  muhteşem doğal güzelliğini görmek için gelenler ardından kısa bir dinlenme için mutlaka Ulubağ Köyü’ndeki Yedigöllere uğramalıdır. Tortum Şelalesi’nden akan suların oluşturduğu irili ufaklı yedi göl de yörede ilgi gören doğa harikalarının başında geliyor. Ulubağ köyü sınırlarında bulunan 800 rakımdaki göller, çevredeki yeşil bitki örtüsü ile büyüleyici bir etkiye sahip. Göllerden en büyüğünün etrafını çevreleyen kanyon ise eşine az rastlanır bir manzara oluşturuyor. Mesire yeri olarak kullanılan göllerin ziyaretçi sayısında yaz ve sonbahar mevsimiyle artış yaşanıyor.









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLGİNÇ HİKAYELER,İLGİNÇ MEKANLAR "CİN DELİĞİ,CEHENNEM KAPISI HİERAPOLİS"

İSTANBUL'UN EN GÜZEL 10 SEYİR TEPESİ

MALTEPE BEŞÇEŞMELER